برخی از عادتها وجود دارند که می توانند باعت از بین رفتن و نابودی موهای شما شوند. در این مقاله به شما 7 عادت بد را معرفی می کنیم که می تواند مو های تان را نابود کند

 

مراقبت از مو در افراد مختلف روش‌های گوناگونی را شامل می‌شود برخی از این راهکارها در طی روز و برخی دیگر در طول شب و قبل از خوابیدن به عادت‌هایی تبدیل می‌شوند که البته همیشه هم خوشایند و درست نیستند. برای اینکه بتوانید خواب راحتی داشته باشید و در طی چند ساعتی که در خواب به سر می‌برید موها هم استراحت کنند و سلامتی خود را حفظ کنند، باید برخی از اشتباهات مهم مراقبت از مو در شب را بهتر بشناسید.

  

با موهای خیس می‌خوابید

این یک حقیقت است که موها در حالت خیسی ضعیف‌تر هستند و به همین دلیل است که گفته می‌شود بعد از حمام برای خشک کردن مو، آنها را نچلانید و همچنین در حالت خیس موهایتان را شانه نکنید چون باعث آسیب و شکنندگی و همچنین ایجاد موخوره می‌شوید. زمانی که با موهای خیس بخوابید، مالیده شدن مو روی بالشت و ملحفه‌ها زبر شدن کوتیکول مو می‌شود و موها را خشک و وز می‌کند. اگر عادت دارید که در انتهای شب دوش بگیرید، قبل از رفتن به تختخواب مطمئن باشید که موهایتان کامل خشک شده است.

  

موهایتان را در بالای سر می‌بندید

در برخی از موقعیت‌ها برای اینکه مدل مو به هم نخورد، می‌توان آن را به صورت آزاد و شل بست، اما اگر موها را در بالای سر محکم ببندید یا دم اسبی کنید، آسیب زیادی به تارهای موها وارد کرده‌اید. اگر عادت دارید موها را به همان شکل که در طول روز بسته‌اید، در شب و طی ساعات خواب هم موها را ببندید، کش یا گیره‌ای که در تمام روز مو باقی می‌ماند، باعث شکستگی و آسیب به مو می‌شود. اگر نمی‌توانید با موهای باز بخوابید، آنها را به صورت شل ببافید چون فشار کمتری به موها وارد می‌شود و همچنین حالت مواج زیبایی به موها می‌دهد.

  

از کش استفاده می‌کنید

برای بستن موها در بالای سر، از کش سر سفت استفاده نکنید. کش‌های سر خصوصاً زمانی که مو خیس باشد، باعث شکستن تارهای مو می‌شود و آسیب جدی می‌بینند. به جای استفاده کردن از کش تنگ و پلاستیکی، از مدل‌های پارچه‌ای یا گیره‌های سر استفاده کنید تا آسیب کمتری به مو برسد.

 

اشتباهات مهم مراقبت از مو

مراقبت از مو در افراد مختلف روش‌های گوناگونی را شامل می‌شود

 

موها را شانه نمی‌کنید 

یک راهکار ساده برایتان داریم: شانه کردن مو قبل از خواب موجب سلامت بیشتر مو می‌شود. پوست کف سر چربی طبیعی تولید می‌کند و با شانه زدن مو خصوصاً اگر از نوع خشک باشد، باعث می‌شود این چربی طبیعی به تارهای مو برسد. زمانی که قبل از خواب موها را شانه و چربی طبیعی را به پوست سر منتقل کنید، در واقع به تحریک شدن پوست سر و فولیکول مو برای رشد مو هم کمک کرده‌اید. شانه کردن موها، احساس آرامش به وجود می‌آورد و می‌تواند خواب آسوده‌تری برایتان داشته باشد و در واقع هرچه بیشتر بخوابید، موهایتان سلامت بیشتری به دست می‌آورند.

  

روی بالشت‌های نخی می‌خوابید

ابریشم از نخ لطیف‌تر است و زمانی که روی بالشت‌هایی از جنس ابریشم بخوابید، در برابر موها زبری کمتری به وجود می‌آورد. ابریشم هیچ اصطکاکی برای مو ایجاد نمی‌کند و با تکان خوردن سر و عقب جلو شدن موها، موهای مجعدتان سالم باقی می‌ماند.

  

از مرطوب‌کننده مو استفاده نمی‌کنید

اگر صبح حمام کرده‌اید و موهایتان را شامپو زده‌اید، شب زمان مناسبی است که از با استفاده از محصولات مناسب و مرغوب موهایتان را رطوبت رسانی و نرم‌تر کنید. البته بهتر است این محصولات از نوعی باشند که نیاز به شستشو در همان لحظه ندارند و بتوانید صبح روز بعد موها را بشویید. اگر دوست دارید به سراغ روش‌های خانگی بروید، روغن نارگیل پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است. این روغن درون کوتیکول قرار می‌گیرد و در مدت ۸ ساعتی که خواب هستید، به رطوبت رسانی آن کمک می‌کند. صبح که از خواب بیدار شدید نرم‌کننده یا روغن را بشویید تا متوجه تأثیر آن روی موها شوید.

 

با انواع اسپری و محصولات حالت‌دهنده روی مو می‌خوابید 

برای حالت دادن مو و البته ماندگاری بیشتر مدل موی آرایش شده، اسپری و انواع محصولات می‌توانند رضایت بیشتری به وجود بیاورند. البته که استفاده کردن از این محصولات به صورت مداوم، باعث خشک شدن مو می‌شود. اگر این محصولات را در روز روی موها استفاده کرده‌اید، توصیه نمی‌شود قبل از خواب برای شستن آنها دوش بگیرید و با موهای خیس بخوابید. آنچه پیشنهاد می‌شود این است که با کمک سنجاق موها را روی سر ببندید و با استفاده از محصولات نرم‌کننده پس از حمام، اسپری را از روی مو پاک کنید و سپس موها را شانه بزنید.