راه های طبیعی افزایش رشد مو

درمان های خانگی برای تقویت رشد موی سر بهترین گزینه است، گزینه ای که با کمترین هزینه و بدون عوارض خاصی در دسترس همه ما قرار دارد.

روغن رزماری به طور موضعی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و ضخامت موها را افزایش دهد. آلوئه ورا نیز همین اثر را دارد. استفاده از این مواد می تواند موها را سریع تر رشد دهد و به ضخامت آن ها بیفزاید.

با مجله پوست ومو همراه شوید تا بهترین مواد طبیعی تقویت موها را معرفی کنیم:

راه های طبیعی افزایش رشد مو

 
 
راه های طبیعی افزایش رشد مو

روغن رزماری برای کاهش ریزش مو:

اعتقاد بر این است که روغن رزماری هنگامی که روی پوست سر قرار می گیرد، باعث افزایش متابولیسم سلولی می شود که رشد مو را تحریک می کند. تحقیقات سال ۲۰۱۳ در دانشگاه کینکی در ژاپن نشان داد که عصاره برگ رزماری باعث بهبودی رشد مو در موش ها شده است.

یک مطالعه انسانی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، اثربخشی بالینی روغن رزماری را در درمان آلوپسی آندروژنتیک مورد بررسی قرار داد. بیماران مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک به مدت ۶ ماه با روغن رزماری یا مینوکسیدیل (۲ درصد) تحت درمان قرار گرفتند. مینوکسیدیل دارویی است که برای تحریک رشد مو استفاده می شود. پس از شش ماه درمان، هر دو گروه افزایش قابل توجهی در تعداد مو داشتند. با این وجود، خارش پوستی در گروه مینوکسیدیل بیشتر بود.

 

مطالعه نشان می دهد که روغن رزماری همانند داروهای رشد مو با عوارض جانبی کمتری مانند خارش پوستی عمل می کند.

 

راه های طبیعی افزایش رشد مو

ژل آلوئه ورا برای تقویت مو:

آلوئه ورا دارای خواص تغذیه ای و ویتامین ها و مواد معدنی متعددی است که به حفظ موهای شما کمک می کند. مزایای آلوئه ورا برای قرن ها شناخته شده است زیرا آلوئه ورا شامل خواص بهداشتی، زیبایی، دارویی و مراقبت از پوست است. این گزینه پوست را نرم و لطیف می کند و محیط ایده آلی برای رشد مو فراهم می کند.

شما می توانید ژل آلوئه ورا را مستقیما به پوست سر بمالید یا آن را به یک شامپوی ملایم و طبیعی اضافه کنید. همچنین می توانید نیمی از یک فنجان آب آلوئه ورا را دو بار در روز بخورید. خواص درمانی باعث بهبود سلامت پوست شما می شود.

یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد ژل آلوئه ورا باعث کاهش التهاب و اثرات زخم پس از جراحی بر روی موش ها می شود. نه تنها آلوئه ورا باعث بسته شدن سریع زخم می شود، بلکه رشد موها را نیز در افراد تسریع می کند.

گزارش شده است که آلوئه ورا اثر محافظتی در برابر آسیب تابشی به پوست دارد. تابش شدید این اشعه بر روی پوست سر می تواند منجر به ریزش مو شود. پس از تجویز ژل آلوئه ورا، یک پروتئین آنتی اکسیدان به نام فلوتونیایین تولید می شود که باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد و جلوگیری از سرکوب ناشی از UV می شود.

از آنجا که آلوئه ورا خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد می تواند به از بین رفتن شوره سر کمک کند. این گزینه مناسب افرادی است که دوست دارند موهای خوبی داشته باشند و از شر شوره سر خلاص شوند. آنزیم های موجود در این ژل می تواند به از بین رفتن سلول های مرده پوست سر کمک کند و به تولید بافت های مجدد پوستی در این ناحیه منجر گردد.

راه های طبیعی افزایش رشد مو