سس مایونز و خواص آن برای مو. آیا موهایتان خشک، ترد و شکننده و یا فر است؟؟ درمان با یک نرم کننده عمیق مانند مایونز می تواند راه حل مداوای آن باشد. مایونز حاوی روغن، تخم مرغ و سایر ترکیبات مغذی است. این یک پیشنهاد ارزان در مقایسه با گران بودن محصولات نرم کننده ای است که اغلب نتایج یکسانی خواهد داشت. به کار بردن سس مایونز به عنوان نرم کننده موهای شما را نرم، ابریشمی و براق خواهد ساخت.


بهترین مایونز را انتخاب کنید.

۱- از سس مایونز پر چرب استفاده کنید.

 عموما سس مایونز پرچرب دارای ترکیباتی است که موی شما را تغذیه و آن را صاف و ابریشمی می سازد. مایونزهای کم چرب و یا بدون چربی حاوی موادی هستند که ممکن است به جای اثرات خوب به موی شما آسیب بزند مایونز معمولی را برای بهترین نتیجه انتخاب کنید.

از مایونزهایی که دارای چاشنی و طعم دهنده های اضافی مانند گیاهان و ادویه ها هستند پرهیز کنید. با وجود عطر خوب این فراورده ها، این ترکیبات اضافه ممکن است برای موی شما خوب نباشد.
اگر نگران هستید و می خواهید بهترین نوع آن را برای موهایتان انتخاب کنید به سراغ انواع طبیعی و ارگانیک مایونز بروید. این نوع از مایونز ها اغلب حاوی روغن زیتون و سایر ترکیبات مغذی هستند که برای موهای شما عالی است.


۲- مقدار سس مایونزی را که می خواهید اندازه بگیرید

 از تقریبا یک دوم فنجان سس مایونز استفاده کنید. بیشتر یا کمتر آن بستگی به بلندی موهای شما دارد.شما بایستی مقدار مناسبی مایونز برای پوشاندن همه موهایتان از ریشه تا نوک، داشته باشید. از میزانی که نیاز دارید بیشتر استفاده نکنید چراکه شستن آن سخت خواهد بود.

 

۳- بگذارید که دمای مایونز با دمای اتاق یکسان شود.

 یک ساعت الی یک ساعت و نیم قبل از استفاده مایونز را از یخچال خارج کنید و بگذارید کمی گرم شود. اگر مایونز گرم باشد روغن و چربی های آن به آسانی وارد پولک های مو می شود.

 

۴- موهایتان را با آبگرم خیس کنید

 این باعث می شود که سس مایونز راحت تر روی مویتان پخش شود. وقتی موهایتان را با آب گرم خیس کردید از شامپو و نرم کننده استفاده نکنید. گرما باعث باز شدن پولک های مو می شود. و به مایونز اجازه می دهد به راحتی وارد تارهای مو شده و مویتان را نرم کند. اما شامپو و نرم کننده ها پولک های مو را خواهد بست.

 

۵- مایونز را روی مو و پوست سرتان ماساژ دهید

 مراقب باشید که تمام دسته های مو را با مایونز خوب بپوشانید و دقت کنید مایونز نوک موها را نیز به خوبی بپوشاند. می توانید از یک شانه با دندانه های بزرگ برای پخش کردن سس مایونز در کل موهایتان استفاده کنید.

اگر به نظر می رسد مایونز برای پوشاندن موهایتان کافی نیست یک یا دو قاشق سوپ خوری بیشتر استفاده کنید.
اگر مایونز روی موهایتان سفت و متراکم شده از کمی آب گرم برای نرم کردن آن استفاده کنید.


۶- موهایتان را به مدت یک ساعت با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید.

 همچنین می توانید از کیسه های پلاستیکی به این منظور استفاده کنید. این باعث می شود گرمای بدنتان و موها زیر کلاه بماند و مایونز به طور عمقی تر موهایتان را نرم کند. مایونزرا حداقل نیم ساعت تا یک ساعت روی موهایتان بگذارید و این بستگی به نیاز میزان نرم شدن موی شما دارد.

اگر زمان کافی برای درمان با مایونز ندارید می توانید از مایونز به عنوان پیش نرم کننده در حمام استفاده کنید و قبل از استفاده از نرم کننده معمولی تان از آن استفاده کنید و زود بشویید. موهایتان را خیس کنید مایونز را روی آن گذاشته و به مدت ۵ دقیقه بگذارید بماند و باقی کارهای حمام تان را انجام دهید بعد از اتمام کارهایتان آن را شامپو کرده و بشویید.
برای استفاده حداکثر از نرم کنندگی می توانید مایونز را کامل شب روی موهایتان گذاشته و در صبح آن را بشویید.


۷- موهایتان را شامپو کنید

 کلاه پلاستیکی و یا حوله را از روی موهایتان برداشته و با آب گرم مایونز را از روی موهایتان آبکشی کنید. موهایتان می بایستی صاف و البته بدون روغن شده باشد.

 

روش ساخت 2 :


ماسک مایونز سنتی و خانگی بسازید

۱- خودتان مایونز بسازید

 استفاده از مایونز فروشگاه ها، انتخاب ساده و راحتی است اما شما می توانید همه آن ترکیباتی را که نیاز دارید خودتان بسازید. به این روش میدانید که دقیقا چه موادی را روی موهایتان گذاشته اید. و این ماسک مایونز طبیعی حاوی همه عناصر تغذیه کننده موی شماست بدون مواد نگه دارنده. در اینجا دستورالعمل درست کردن آن آمده است:

یک زرده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری سرکه و یک قاشق چایخوری آبلیمو را در یک کاسه ترکیب کنید.
آن را با نصف فنجان روغن کانولا به صورت آهسته و مداوم آنقدر به هم بزنید تا ترکیب آن شبیه مایونز شود.
آن را روی موهایتان بزنید و موهایتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید حدود یک ساعت تا قبل از شامپو کردن روی موهایتان بماند.


۲- یک ماسک مایونز مغذی با شیر و عسل بسازید

 مایونز خودش به تنهایی یک نرم کننده قوی مو است اما با اضافه کردن شیر و عسل بهتر هم می شود. شیر و عسل هر دو نرم کننده های طبیعی هستند که به طور باور نکردنی موها را نرم و ابریشمی می سازد. اگر موهایتان به آبرسانی بیشتری احتیاج دارد از این ماسک استفاده کنید. در زیر چگونگی ساخت آن آمده است:

یک دوم فنجان مایونز، یک قاشق سوپخوری (۸/۱۴ ml) عسل و یک قاشق سوپخوری شیر را با هم ترکیب کنید
آن را روی موها به کار ببرید با یک کلاه حمام موها را بپوشانید و بگذارید به مدت یک ساعت قبل از شامپو کردن روی موها بماند.


۳- یک ماسک موی براق و روشن کننده با سرکه و آبلیمو بسازید

 اگر موهایتان نسبت به سابق تیره و کدرتر شده است، می توانید با استفاده از چند عنصر اضافه که موهایتان را پاک می کند براقیت را به آن برگردانید. سرکه و آبلیمو هر دو می تواند برای براق و شفاف کردن موها مورد استفاده قرار بگیرد. در اینجا چگونگی ساخت این ماسک آمده است:

یک دوم فنجان مایونز با یک قاشق سوپخوری سرکه ( تقطیر شده و یا سرکه سیب) و یا یک قاشق سوپخوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید.
آن را روی موها به کار ببرید. موهایتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید یک ساعت قبل از شامپو زدن روی موها بماند.


۴- یک ماسک مایونز کاهش دهنده فر موها با اضافه کردن یک تخم مرغ بسازید.

 تخم مرغ با کمک کردن کاهش فر و خشکی مو، مویی سالم و براق برایتان به جا می گذارد، مایونز اغلب حاوی زرده تخم مرغ است اما در این مورد برای تاثیر بیشتر روی صاف کردن موهای فر می بایستی سفیده را با مایونز ترکیب کنید. در زیر روش ساخت آن آمده است:

سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. زرده برای استفاده بعدی نگه دارید.
سفیده را با یک دوم فنجان مایونز ترکیب کنید
ترکیب را با موهایتان به کار ببرید و موها را با کلاه حمام بپوشانید و بگذارید قبل از شامپو زدن یک ساعت روی موها بماند.