یکی از مهمترین سوالاتی که متقاضیان محترم کاشت مو از ما میپرسند این که شامپوی مناسب بعد از کاشت مو چیست ؟ آیا شامپوی مخصوص موهای کاشته شده وجود دارد یا خیر؟ و در مورد نحوه شستن موها بعد از کاشت سوال می پرسند.

همه متخصصین محترم کاشت مو نحوه شستشو بعد از کاشت را به همراه شامپوی مناسب آن کاملا توضیح می دهند، اما باز هم ما در این مقاله توضیح کاملی در مورد این مسئله قرار می دهیم تا شک و شبهه ای اگر برایتان بوجود آمده حل شود.

حتما در فضای مجازی انواع و اقسام تبلیغاتی که در این زمینه وجود دارد را دیده اید. انواع شامپوهای تقویتی بعد از کاشت که قیمت گزافی هم دارند. اما توجه داشته باشید که شما حتما باید توصیه های پزشک خود را مورد توجه قرار دهید و کلیه دستورهای بعد از شستشویی که ایشان برایتان شرح داده است را رعایت کنید. پزشکی که عمل کاشت مو را انجام داده است خود بهتر می داند کدام شامپو برای شما مناسب است، یا نوع شستشوی بعد از کاشت شما را او بهتر می داند.

در ادامه کامل برای شما شرح می دهیم که شامپوی مخصوص کاشت مو چیست و آیا این شامپو برای فولیکول های کاشته شده مفید است یا خیر؟ موارد زیر را پزشک شما کامل در نظر می گیرد و شامپوی مناسب شما را تجویز میکند :

  • ترکیبات شامپو ( فرمول شیمیایی شامپو)
  • میزان پی اچ (PH) شامپو مناسب شما
  • میزان چربی موی سر شما و تجویز شامپویی کا از پوسته سر و شوره سر جلوگیری کند
  • حالت آنتی اکسیدانی و لیپوزیمی شامپو برای موها

موارد بالا باید کامل بررسی شود و شامپوی مناسب شما تجویز شود. در برخی موارد ممکن است اگر شامپوی نامناسب استفاده کنید موجب ریزش موی مجدد شود و یا موهای کاشته شده رویش طبیعی نداشته باشند.

در نظر داشته باشید که مراقبت های بعد از کاشت مو به اندازه خود عمل کاشت مو مهم و ضروری هستند. پس به توصیه های پزشک خود حتی در مورد شامپوی مناسب گوش دهید. پزشک شما ممکن برای افراد متفاوت شامپوی متفاوتی تجویز کند. شامپو برای نوع موهای مختلف به طور حتم متفاوت خواهد بود.

شامپو کتوکونازول

این شامپو توسط بیشتر متخصصین کاشت مو تجویز می شود و مورد تایید بیشتر آن هاست. به دلیل وجود ترکیبات ضد قارچ این شامپو از خارش بیش از حد سر و ایجاد حساسیت بی مورد بعد از کاشت مو جلوگیری می کند. برخی از تحقیقات نشان داده است که این شامپو دارای خاصیت آندروژنی است که از تبدیل تستسترون به دی هیدروتستسترون جلوگیری می کند. تستسترون یکی از عوامل ریزش مو می باشد.