یکی از مسائلی که بین خانم ها و آقایان مشترک است ، مسئله ی مو خوره در مو است . آیا می دانید به چه علت دچار این عارضه می شوید؟

از بین بردن موخوره آسان نیست

درمان موخوره بسیار دشوار است و تنها روشی که با آن می توانید به طور صد در صد از دست موخوره ها خلاص شویدکوتاه کردن موها می باشد. اگر موها را به طور منظم و هر شش هفته یکبار کوتاه کنید می توانید مطمئن شوید دیگرموخوره ها در میان موها پدیدار نخواهند شد. اما اگر در موهای شما موخوره وجود دارد اصلا آن را دست کم نگیرید ! اگر به آنها توجه نکنید، طول بیشتری از تار مو جدا می شود . آخر این داستان فقط یک کوتاهی کامل موخوره ها را از بین می برد و تنها در این صورت می توانید سلامت موها را به حالت اولیه بازگردانید.

محصولات مختلف

محصولات تجاری در بازار یافت می شوند که می توانند موخوره را درمان کرده و یا از بین ببرند . اما برای گرفتن نتیجه ی مطلوب نیاز به استفاده ی منظم از آنها دارید . بعد از درمان با این محصولات ، موخوره های کم و کم تر شده تا به طور کلی درمان می شوند. اما اگر قصد خرید چنین محصولاتی را دارید خیلی خوب تحقیق کنید و نمونه ی طبیعی و بی ضرر آن را تهیه نمایید.

 استفاده از روغن های چرب کننده نیز کمی در درمان موخوره موثر است ، شامپوهایی که حاوی مواد نرم کننده مو هستند تا حدودی در درمان موخوره موثر می باشد و در نهایت توصیه می شود در صورت عدم بهبودی با روش های مذکور، موها کوتاه شود.

بهترین راه حل

بهترین راه حل این است که از ابتدا از بروز آنها پیشگیری کنید. همیشه به خاطر بسپارید موخوره با توجه به جنس موی افراد مختلف ، پیشرفت های متفاوتی نیز دارد. اما آنچه مسلم است ، موخوره در موهای خشک پیشرفت بسیار سریعتری خواهد داشت . پس نه تنها جنس مو میزان آسیب پذیری آن را تعیین می کند ، بلکه محصولات شوینده و یا کاندیشنری هم که از آن استفاده می کنید مهم هستند.

در حالی که موها هنوز مرطوب است با استفاده از برس یا شانه دندانه درشت به طور آرام رو به پایین شانه بزنید، از نزدیکی نوک موها شروع و کارتان را به سمت بالا و به طرف ریشه ها ادامه دهید ، مو را وقتی که خیس و آب چکان است با سشوار خشک نکنید، با سرعت حداقل و پایین ترین درجه حرارت گرمای سشوار را روی یک نقطه متمرکز نکنید چون می تواند رطوبت را از مو گرفته و آسیب جدی به آن وارد کند.

 

رنگ مو

رنگ کردن موها موخوره ها را بدتر می کند . اگر موهای خود را رنگ می کنید، با استفاده از محصولات سلامت مو از آنها مراقبت نمایید.

وسایل حالت دهنده ی گرمازا

این وسایل مو را تا جایی خشک می کنند که بالاخره از هم جدا می شود. تا حد امکان استفاده از آنها را به حداقل برسانید. اما اگر مجبور به استفاده هستید ، محصولات مراقبت از مو را فراموش نکنید.

کشیدن حوله روی موها

کشیدن حوله روی موها بدترین کاری است که میتواند در جهت آسیب رساندن به موها ی خود انجام دهید . همچنین برای خشک کردن موها از سشوآر استفاده نکنید . اجازه دهید موها در معرض هوا خشک شوند .