کار های قبل از کاشت مو

 

قبل از کاشت مو چه کارهایی باید انجام دهیم ؟
زمانی که تحقیقات لازم را به عمل آوردید و کلینیک مورد نظر برای انجام کاشت مو را انتخاب کردید و مشاوره های لازم را جهت انجام بهترین روش کاشت مو دریافت نمودید، زمان آن رسیده است که پس از تعیین وقت عمل، خود را برای روز مشخص شده برای کاشت مو آماده کنید.

در این بخش چند نکته کلی در مورد کارهایی که قبل از کاشت مو باید انجام دهید یا نباید انجام دهید را برای شما آورده ایم. البته ممکن است برای برخی افراد، با توجه به شرایط، مواردی به این نکات اضافه یا کم شود که این موضوع با تشخیص پزشک و پس از مشاوره انجام می گیرد. اما در شرایط عادی نکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنید شامل موارد زیر می گردد:

اول:

هیجان زده باشید! بالاخره پس از مدت ها تحقیق و پرس و جو کلینیک کاشت مو مناسب را انتخاب کرده اید و موفق به گرفتن تصمیم مهمی شده اید. راجع به جنبه های پزشکی و جراحی کاشت موی خود نگرانی بیش از حد به خود راه ندهید .کاشت مو در علم پزشکی یک عمل جزئی و بی خطر ( حتی اگر بتوان نام عمل روی آن گذاشت) به حساب می آید و تا کنون در میان صدها عمل کاشت و ترمیم مو هیچ مشکلی برای مراجعه کنندگان کلینیک رنسانس پیش نیامده. همه چیز را به پزشکان مجرب مرکز رنسانس بسپارید.

 

هیجان قبل از کاشت مو

 

دوم:

دو هفته قبل از کاشت مو از مصرف موارد زیر خودداری کنید :

·         ویتامین و مکمل ها. بعضی از این ویتامین ها مانند ویتامین E باعث رقیق شدن خون می شوند.

·         از مصرف قرص آسپرین نیز به دلیل رقیق شدن خون خودداری نمایید.

·         مصرف چای را کاهش دهید.

·         الکل مصرف نکنید. مصرف الکل به شدت باعث رقیق شدن خود می گردد.

·         رژیم لاغری را کنار بگذارید. این به معنی پر خوری نیست بلکه به معنی مصرف عادی مواد غذایی است. زیرا معمولا افرادی که تحت رژیم های سخت لاغری هستند بدلیل تغییر در سوخت و سازهای بدن، ممکن است پس از عمل کاشت مو دیرتر بهبود یابند. بنابراین از دوهفته پیش از کاشت مو رژیم غذایی عادی را دنبال کنید.

یک هفته قبل از کاشت مو :

·         از تمرینات ورزشی سخت، وزنه زدن و دویدن زیاد خودداری کنید.

·         تاکید می کنیم همچنان از مصرف الکل و آسپرین اجتناب نمایید.

سه روز قبل از کاشت مو:

سعی کنید شبها خوب بخوابید. ممکن است کمی هیجان زده یا نگران باشید که کاملا طبیعی است. با این حال بخاطر داشته باشید که کاشت مو عمل خطرناکی نیست و هیچ مسئله ای سلامت شما را به خطر نخواهد انداخت. صدها عمل کاشت مو در کلینیک رنسانس انجام گرفته پس جایی برای نگرانی وجود ندارد. بجای فکر بیش از حد در مورد عمل کاشت مو به موهای جدیدی که در آینده خواهد رویید تمرکز کنید.

یک روز قبل از کاشت مو :

با کلینیک کاشت مو رنسانس تماس بگیرید و آمادگی خود را برای انجام عمل اعلام کرده از آنها بخواهید اگر توصیه های دیگری وجود دارد به شما اطلاع دهند. اگر به صورت معمول دارو مصرف می کنید مصرف آن را ادامه دهید مگر اینکه پزشک کاشت مو توصیه به عدم مصرف آن ها نماید. برای مثال می توانید به مصرف داروهای فشارخون یا داروهای مربوط به دیابت با نظر پزشک ادامه دهید.

شب قبل از عمل کاشت مو لباس های مناسب را برای فردا آماده کنید. سعی کنید لباس های راحت بپوشید که درآوردن و پوشیدن آنها راحت باشد. بهترین گزینه پوشیدن یک پیراهن دکمه دار به همراه شلوار و کفش راحت است. از پوشیدن تیشرت های یقه دار در روز عمل و روز پس از عمل که مجدد به کلینیک مراجعه می کنید، خودداری کنید زیرا هنگام پوشیدن و درآوردن تیشرت به گرفت های کاشته شده آسیب خواهد رسید.

بخاطر داشته باشید بهتر است با یک شخص دیگر جهت همراهی یا بازگرداندن شما به منزل پس از عمل، هماهنگی های لازم را انجام دهید. حتی می توانید از تاکسی برای بازگشت خود استفاده کنید بهرحال توصیه ما این است که پس از عمل کاشت مو خودتان رانندگی نکنید.

بهترین مسیر را برای رسیدن به کلینیک انتخاب کنید تا بدلیل ترافیک و نگرانی از دیر رسیدن دچار استرس نشوید. بنابراین کمی زودتر به سمت کلینیک کاشت مو حرکت کنید و بهترین مسیر را انتخاب نمایید.

می توانید شب قبل از عمل کاشت مو، از خود چند عکس بگیرید تا خود را 9 تا 12 ماه بعد از کاشت مو با این عکس ها مقایسه کنید.

شب قبل از کاشت مو شام مناسبی میل کنید که پروتئین، کربوهیدرات و قند کافی داشته باشد. خوردن کمی سیب زمینی پخته یا سرخ شده قبل از غذا و حتی خوردن یک بستنی بعد از شام می تواند گزینه های مناسبی باشد.

قبل از خواب دوش گرفته و موهای خود را با شامپو بشویید.

سعی کنید زودتر از همیشه به رخت خواب رفته و بدون نگرانی بخوابید.

صبح روز کاشت مو :

صبح زود از خواب بیدار شوید. مجددا دوش گرفته و تمام قسمت های سر و موهای خود را کاملا با شامپو بشویید.

صبحانه کامل بخورید. لازم نیست مواد خوراکی خیلی سنگین و چرب میل کنید. خوردن یک صبحانه سبک و معمولی کافی است. هدف از این کار افزایش قند خون است زیرا زمانی که استرس دارید قند خون شروع به افت کرده و ممکن احساس ناخوشایندی به شما دست دهد. وجود کربوهیدرات و شیرینی کافی در صبحانه می تواند تا حد زیادی به این مسئله کمک نماید. برای مثال یک لیوان آب پرتغال و کمی کیک یا شیرینی.

بهتر است از خوردن مواد کافئین دار مانند قهوه خودداری کنید زیرا باعث افزایش اضطراب قبل از کاشت مو می شود. هرچند اگر صبح ها عادت به خوردن قهوه دارید می توانید یک فنجان قهوه یا نسکافه بنوشید. نوشیدن یا عدم نوشیدن مواد کافئین دار روی کاشت مو شما تاثیری ندارد و تنها دلیل اینکه توصیه به نوشیدن آنها نمی کنیم این است که ممکن است استرس شما را افزایش دهد.

 

صبحانه قبل از کاشت مو آب پرتغال


به گونه ای برنامه ریزی کنید که یک ساعت زودتر به کلینیک کاشت مو برسید.

زمانی که به مرکز کاشت مو برسید متوجه خواهید شد که همه چیز از پیش هماهنگ شده و پزشکان و دستیاران کلینیک منتظر شما هستند. بنابراین باقی امور را به آنان بسپارید و از فکر کردن به موها و چهره جدید خود در چند ماه آینده لذت ببرید.

کاشت مو در کل تجربه ای مثبت است. شما نه بیمار هستید و نه آسیب دیده اید، تنها دلیل برای کاشت مو این است که دلتان می خواهد این کار را انجام دهید. متوجه مشکل ریزش مو های خود شده اید و حالا قرار است کاری برای این موضوع انجام دهید و این خود قدمی مثبت تلقی می شود. بنابراین در مورد عمل کاشت مو و انتخابی که کرده اید خوشحال باشید و از فواید آن در ماه های آینده لذت ببرید.