هنگام خرید برس مناسب باید بدانیم که از این برس به چه منظوری می ‌خواهیم استفاده کنیم. برس‌هایی که سر آن ها بیضی‌ شکل و پارو مانند است، معمولا برای استفاده روزانه توصیه می ‌شوند اما جنس آن ها نیز بسیار مهم است.

 

 
 
 

بهترین برس‌ها انواعی هستند که دندانه‌های نایلونی دارند زیرا به گردش بهتر خون در پوست سر کمک می ‌کنند اما برس ‌های پلاستیکی انعطاف کمتری دارند و در مقایسه با انواع نایلونی، آسیب بیشتری به موها می ‌رسانند.

 

 

 

در عین حال باید دقت کنید که هنگام خرید حتما انتهای دندانه ‌های برس یک بالشتک پارچه ‌ای کوچک منعطف، وجود داشته باشد تا آسیب رسیدن به موها هنگام برس زدن به حداقل برسد. فاصله میان دندانه‌ ها نیز از نکات مهم دیگر است. برس‌هایی که دندانه‌ های جدا و با فاصله دارند بهتر از برس ‌هایی با دندانه‌ های به هم چسبیده هستند زیرا باعث ریزش و کشش بیش از حد موها نمی ‌شوند.

 

 

 

برس پهن و چهار ضلعی

 

 

 

برس ‌های پهن، تخت و چهارضلعی که در انتهای دندانه‌ ها بالشتک انعطاف ‌پذیری دارند، بهترین گزینه هستند. به خصوص افرادی که موهای فر و مجعد دارند می ‌توانند در حمام از این نوع برس‌ ها استفاده کنند تا بعد از حمام و خشک شدن موها، هنگام شانه کردن، ریزش موی کمتری داشته باشند.

 

 

 
 
 

نکته بسیار مهم دیگر این است که در مغازه‌ ها برس‌ هایی با قیمت ارزان هم وجود دارند که فاقد پوشش نایلونی یا بسته ‌بندی مناسب هستند و در معرض انواع آلودگی ‌ها می باشند. به همین دلیل توصیه ما این است که قبل از خرید این برس ‌ها حتما از جنس آن ها مطلع شوید و بعد از خرید هم آن ها را با آب گرم و صابون بشویید تا آلودگی‌ ها از بین بروند و امکان انتقال میکروب‌ ها به مو و پوست سر وجود نداشته باشد.

 

 

 
 
 

در عین حال، برس یک وسیله کاملا شخصی است و نباید آن را به هیچ کس حتی اعضای خانواده خود قرض دهید و هر دو هفته یک بار هم باید برس را بشویید تا سلامت مو و پوست سر حفظ شود.

در دنیای مدرن به زیبایی و مراقبت از موی سر اهمیت بسیاری داده می شود. افراد در سراسر جهان یکی از عوامل مهم جذابیت را موهایشان می دانند. به همین دلیل دستیابی به روش هایی برای تقویت موی سر به حرفه ای تخصصی مبدل شده است و روش های خانگی، شیمیایی(داروها) و گیاهی بدین منظور پیشنهاد می شوند.

 

مو‌های ضعیف با نشانه‌هایی از‌ جمله شکنندگی، پژمردگی و نازکی قابل تشخیص است. علاوه بر این خشکی‌ شدید و یا چربی بیش‌ از حد نیز می‌تواند از نشانه‌های ضعیفی مو باشد. این نشانه‌ها اغلب ژنتیکی هستند و از پدر یا مادر به فرزند منتقل می‌شوند، اما گاهی نیز ممکن است عوامل هورمونی از‌ جمله یائسگی، قرص‌های ضدبارداری، رژیم غذایی نامناسب، استرس، عفونت قارچی پوست سر و بعضی روش‌های درمانی سرطان دخالت داشته باشند. عوامل زیست محیطی مانند نور خورشید، کلر موجود در آب، آلودگی هوا، دستگاه‌های تهویه هوا و حرارتی نیز می‌توانند تأثیر‌گذار باشند. به همین دلیل توصیه‌ هایی برای مراقبت و تقویت مو‌ها ارائه شده است.

 

روش های تقویت موی سر

از محصولات بهداشتی با کیفیت برای تقویت موی سر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید با وجود اینکه استفاده از محصولات با‌کیفیت می‌تواند به تقویت مو کمک کند، اما استفاده نادرست و بیش از حد از این محصولات کاملا برعکس عمل می‌کند و می‌تواند یکی از علت‌های ضعیف و نازک شدن تار‌های مو باشد. ترمیم تارهای موی ضعیف‌شده به مراتب از تقویت و جلوگیری از آسیب دیدن موها پرهزینه‌تر است و شما مجبور می‌شوید از محصولات تقویت‌کننده بیشتری استفاده کنید. استفاده بیش از حد از این محصولات نیز موجب می‌شود موها بیشتر آسیب ببینند و به علت باز شدن کوتیکول یا پولک‌های مو حالت خشن داشته باشند.

برای تقویت کردن موهای شکننده چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زیتون و جوجوبا به موها بمالید.

 

از روغن آرگان استفاده کنید. این روغن حاوی سطوح بالای اسیدهای چرب ضروری برای پوست است و به درخشندگی و تقویت موی سر کمک می کند.