ابروها سهم مهمی در تقارن صورت و بیان احساسات ما به دیگران دارند. فرد بدون ابرو ممکن است در مورد ظاهر خود احساس خجالت زیادی داشته باشد. جراحی پیوند ابرو یا جراحی بازسازی اغلب می‌تواند به بازگرداندن ظاهر طبیعی و کامل ابرو کمک کند. این می‌تواند به کسانی که دارای اعتماد به نفس کم یا نگرانی در مورد وضعیت ابروهایشان هستند کمک کند.

 

دلایل کاشت ابرو
آسیب فیزیکی: آسیب و زخم صورت ناشی از حوادثی مانند حوادث جاده‌ای، حوادث صنعتی، سوختگی‌های حرارتی و شیمیایی.
درمان‌های پزشکی و جراحی: درمان جراحی آسیب یا تومور که منجر به برداشتن فولیکول‌های ابرو و زخم بافت می‌شود. پرتو درماني يا شيمي درماني براي سرطان نيز مي‌تواند باعث از دست دادن موي ابرو شود.
کندن اجباری ابروها و دیگر موهای بدن، که تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن موی وسواسی نامیده می‌شود.
عدم وجود مو در تمام قسمتهای بدن به عنوان عارضه‌ی مادرزادی، همچنین می‌تواند دلیل در نظر گرفتن جراحی ابرو باشد.
اکثریت قریب به اتفاق بیماران یا به طور طبیعی با ابروهای نازک متولد شده‌اند یا به طور دائمی در رژیم‌های زیبایی‌شان ابروی آسیب دیده دارند، که اغلب ابروهایشان را با مداد می‌کشند.
پیوند ابرو با روش FUE
فرآیند کاشت مو به روش FUE همانند روش کاشت مو است. به منظور رسیدن به حداکثر تراکم ابرو اغلب لازم است که این روش را تکرار کنید. از آنجایی که موها در ابرو از پوست سر گرفته و کاشته می‌شوند، هنگامی که رشد می‌کنند، باید چیده شوند تا طول ابروی موجود حفظ شود. هدف از این روش حفظ یک ظاهر طبیعی، ضخیم شدن و حفظ خطوط طبیعی و جهت رشد مو است. بر خلاف مو در سر، که عمدتا در همان جهت رشد می‌کند، ابروها، در ناحیه بسیار کوچکتر، در چندین جهات مختلف رشد می‌کنند. موی سر معمولا در زاویه ۴۵ درجه رشد می‌کند در حالی که موهای ابرو پیرو سطح پوست رشد می‌کنند. موها در ابروها از فولیکول‌های فردی رشد می‌کنند نه مانند موهای روی سر که واحدهای فولیکولی حاوی ۱ تا ۴ مو دارند. مرحله anagen (مرحله رشد)، که در پوست سر تا ۷ سال دوام دارد، در ابرو فقط ۴ ماه دوام دارد.

مزایای روش FUE
عدم وجود زخم خطی
از آنجایی که آخری یک زخم خطی به جای می‌گذارد، این یکی از دلایل اصلی این است که چرا افراد روش FUE را انتخاب می‌کنند.

بهبودی سریع
روش FUE نیاز به زمان بهبودی کوتاه‌تر از برخی از روش‌های دیگر دارد. با روش FUE، بیماران در عرض چند روز بهبود می‌یابند زیرا این روش نیازی به استفاده از چاقوی کوچک جراحی یا بخیه ندارد. در نتیجه، محدودیت‌های حداقل در فعالیت‌های فیزیکی شدید پس از چند روز اول وجود دارد. بهبودی کامل به طور متوسط ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

حداقل ناراحتی پس از عمل
برای اطمینان از راحتی بیماران، جراحان کاشت ابرو از بی‌حسی موضعی ساده شبیه به آنچه که در شیوه‌های دندانی استفاده می‌شود استفاده می‌کنند. بیماران می‌توانند بلافاصله پس از درمان رانندگی کنند. اگر ناراحتی رخ دهد، می‌توان آن را با داروهای مسکن ملایم کنترل کرد. علاوه بر این، با توجه به ماهیت غیرتهاجمی این روش، احتمال عفونت‌های پس از عمل بسیار کم است.

ظاهر طبیعی
روش FUE پیشرفته نتایج کاملا طبیعی ارائه می‌دهد و کاشت ابرو به سختی می‌تواند از ابرو اصلی تشخیص داده شود. در روش FUE، گرافت‌های ابرو در جهت و زاویه‌ای که رشد رشته‌های اطراف را تقلید می‌کند کاشته می‌شوند. در نتیجه، موهای کاشته شده ادغام می‌شوند و با موهای اطراف آن ترکیب می‌شوند.

ناحیه بزرگ کاشت
روش FUE امکاناتی برای انبساط ذخایر ابروی دهنده ارائه می‌دهد. به طور کلی اعتقاد بر این است که هنوز امکان برداشت برخی گرافت‌های اضافی در بیماری که موهای ناحیه اهدا کننده‌شان را با استفاده از روش FUT خالی کرده‌اند، وجود دارد.

فرآیند کاشت ابرو به روش FUE
قبل از شروع فرآیند عمل پزشک مدل ابروی مطلوب را طراحی کرده و می‌کشد تا به عنوان یک نقشه برای کاشت استفاده کند.

انتخاب فولیکول موی مناسب

سپس شروع به یافتن خط ممتد ریز مو در پایه سر می‌کند تا به عنوان ناحیه اهدا کننده استفاده کند. به طور معمول برای کاشت ابرو، موهای ناحیه اهدا کننده از پشت گوش‌ها گرفته می‌شوند، به این دلیل که آنجا نازک‌ترین ناحیه موی سر است. خط ممتد کوچک مو سپس با قیچی چیده می‌شود تا برای شروع برداشتن فولیکول‌های سالم مو آماده شود.

بی‌حس کردن ناحیه اهدا کننده

سپس بی‌حسی موضعی به ناحیه اهدا کننده تزریق می‌شود. دستگاه لرزشی و یخ برای راحت‌تر کردن این فرآیند عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب پانچ‌های مناسب کاشت ابرو
 

این دو پانچ ۰٫۳ میلی متر ضخامت دارند. پانچ با ته برنزی در سمت دست چپ تیز است. این برای ایجاد اولین برش در فولیکول تک سالم مورد نیاز برای ابروهای Marie مورد استفاده قرار می‌گیرد. پانچ دوم در سمت راست کند است و برای "پانچ" یا گشاد کردن ناحیه اطراف فولیکول مو به منظور حذف کل فولیکول سالم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتقال فولیکول‌های ناحیه اهدا کننده به ناحیه مورد نظر
 

طراحی شکل خاص در اطراف ناحیه ابرو کشیده می‌شود. بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود. سپس پزشک برای تزریق فولیکول‌های جدید یکی یکی در ناحیه اقدام می‌کند، زیرا بعضی از فر فولیکول‌های مو بسیار دقیق هستند و هنگامی که پزشک هر فولیکول مو را وارد می‌کند مراقبت ویژه می‌خواهد تا اطمینان حاصل شود که حلقه مو در جهت درست با بقیه ابروها قرار دارد.

کاشت ابرو با روش FUT
در این روش اغلب از روش نوار FUT برای برداشتن تک نوار از بافت مو از پشت سر استفاده می‌شود. این به دقت تشریح شده است؛ فولیکول‌های تکی استخراج می‌شوند؛ و چیده می‌شوند در حالی که ساختارهای وخیم حفظ می‌شوند و به دقت در برش‌های ایجاد شده در امتداد ابرو کاشته می‌شوند. یک ابروی متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ تار مو دارد و یک کاشت ابروی حرفه‌ای شامل کاشت هر تار مو بصورت جداگانه است؛ هر تار مو بصورت دقیق دستکاری می‌شود تا از قرار گرفتن آن در جهت رشد طبیعی مو اطمینان حاصل شود. این روش تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

مزایای کاشت ابرو به روش  FUT
بالاترین برداشت مو

یکی از بهترین دلایل برای انتخاب روش FUT توانایی آن برای ارائه بالاترین برداشت ابرو در میان سایر روشهای کاشت ابرو است. دلایل زیادی برای FUT وجود دارد که بتواند این کار را انجام دهد، از جمله روش برش میکروسکوپی آن که امکان برداشت از نواحی اهدا کننده خوب را فراهم می‌کند. بنابراین در صورتی که می‌خواهید ضخامت کامل و طول قبلی ابروها را بازگردانید، روش FUT می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

کیفیت بهتر گرافت
هر دو روش FUT و FUE دارای یک هدف مشابه هستند و این هدف کاشت گرافت‌ها با کیفیت بالا برای دستیابی به نتایج مطلوب بیمار و بازگرداندن موها به شکوه سابق خود بدون ظاهر مصنوعی است. برای خاص‌تر بودن این گرافت‌ها آنهایی هستند که از دائمی‌ترین نواحی اهدا کننده می‌آیند و به هیچ وجه آسیب دیده نیستند و مهم‌تر از همه لایه محافظی از بافتی دارند که فولیکول‌ها را پوشش می‌دهد. این لایه به طور موثر باعث کاهش وقوع آسیب‌های مکانیکی هنگام قرار دادن می‌شود. از آنجایی که نوار اهدا کننده از سر که برای FUT برداشته می‌شود با استفاده از ایتریو میکروسکوپ‌های تشریحی انجام می‌شود، می‌توانید انتظار داشته باشید که واحدهای فولیکولی به دقت جدا شوند، در حالی که بافت‌های محافظتی بدون آسیب حفظ می‌شوند. با این نوع حفاظت، کاشت‌ها احتمال بیشتری را برای پیوند موفق دارند. این امر به ویژه هنگامی درست است که دستیاران بالینی در تشریح استریو میکروسکوپی آموزش دیده‌اند.

استفاده از ابرو اهدا کننده
یکی دیگر از عوامل مهم در موفقیت کاشت، نسبت واحدهای فولیکولی است که برداشت می‌شوند. واحدهای فولیکولی که از لبه‌های بیرونی ناحیه اهدا کننده می‌آیند، فرصت بیشتری برای از دست رفتن در طول زمان را دارند، زیرا آنها تسلیم فرآیند غیرقابل توقف طاسی می‌شوند. با این حال، اگر آنها از وسط بخش ناحیه اهدا کننده آمده باشند، نسبت به طاسی مقاوم‌تر هستند و باید برای این روش استفاده شوند. به همین دلیل است که روش FUT از نوارهای اهدا کننده استفاده می‌کند که از قسمت میانی جدا شده‌اند، که این مورد برای روش FUE صدق نمی‌کند.

تعداد زیادی از واحدهای فولیکولی مورد نیاز برای FUE وجود دارند، زیرا جراح می‌تواند تنها از هر پنج فولیکول در یک ناحیه خاص برداشت کند که در مقایسه با ۱۰۰٪ استفاده از فولیکول‌ها در روش FUT بسیار کم است. این امر جراحان را مجبور می‌کند تا از حاشیه‌های بالایی و پایین ناحیه اهدا کننده برداشت کنند و منجر به برداشت از یک ناحیه بزرگتر در خارج از ناحیه اهدا کننده ایده‌آل می‌شود. از آنجا که کمیت قبل از کیفیت قرار می‌گیرد، کیفیت فولیکول‌ها برای پیوند با برخی از این واحدهای فولیکولی که سرانجام می‌ریزند، ایده‌آل نیست.

استفاده از نواحی اهدا کننده
زخم‌های ناشی از روش استخراج فولیکول‌های مو کوچک هستند، اما برای بهبودی تعدادی جای زخم کوچک به جای می‌گذارند. جراحانی که روش FUE را به جای FUT تایید و پشتیبانی می‌کنند اینگونه استدلال می‌کنند که چنین زخم‌هایی بسیار کوچک هستند. در ضمن، دیگران استدلال می‌کنند که چنین زخم‌هایی باعث نابهنجار کردن واحدهای فولیکول مجاور می‌شوند که باعث می‌شود انجام جلسات بعدی سخت‌تر شوند. در نتیجه، اهدا کننده موجود FUE محدود می‌شود. از طرف دیگر ایجاد زخم در روش FUT که بصورت موضعی در امتداد یک نوار است، برای تمام روش‌های لازم که ممکن است فولیکول‌ها را برای آنها نیاز داشته باشید به همین طریق می‌ماند.

اگر چه تکنیک‌ها و ابزارهای جدید به طور قابل توجهی میزان برش و آسیب در طول فرایند استخراج را کاهش می‌دهند، ناتوانی در دسترسی به طور کامل به بخش میانی ناحیه دائمی در روش کاشت مو هنوز هم میزان کل مو موجود در روش FUE را محدود می‌کند.

یکی از مهمترین نگرانی‌های کاشت مو، زخم است و برخی تفاوت‌های مهم بین روش FUE و FUT در رابطه با این مورد وجود دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، روش FUT شامل یک برش خطی، ایجاد یک اسکار ریز است. اگر چه قابل رویت‌تر از اسکارهای روش FUE است، آنها تنها می‌توانند هنگامی که بیمار تصمیم می‌گیرد موهایش را خیلی کوتاه کند دیده شوند. با این حال، این بدان معنی است که اگر بیمار یک روش نوار دیگر را می‌خواهد، اسکار اولیه می‌تواند وقتی که نوار جدید اهدا کننده ایجاد می‌شود، تنها با یک اسکار در بیمار برداشته شود. چنین چیزی نقطه‌ی مقابل روش FUE است. حتی اگر زخم‌ها جزئی باشند، روش بعدی باعث ایجاد زخم‌های جدیدی می‌شود و به زخم‌های‌ اولی اضافه می‌شود. بیشتر از قابلیت دیدن، این به طور مخالف واحد‌های فولیکولی مجاور را از شکل طبیعی می‌اندازد و باعث می‌شود که روش‌های بعدی برای جراحان دشوارتر شود.