وقتی یک کلینیک کاشت مو را جهت انجام این عمل انتخاب می کنید، سئوالاتی ممکن است در ذهن شما درباره کاشت مو پیش بیاید که بخواهید آنها را از پزشک خود بپرسید. عمل کاشت مو یکی از حساس ترین عمل های زیبایی است و در صورتی که شما هم کاندید کاشت مو هستید، ممکن است چنین پرسش هایی در ذهن شما شکل بگیرد که پیش از عمل در کلینیک کاشت موی رنسانس و یا هر یک از کلینییک های دیگر، از پزشک مربوطه بپرسید. 

مسلما میزان مهارت پزشک جراح و اعضای تیم او و همچنین سابقه کار آنها و تکنیک های مورد استفاده در این میان اهمیت زیادی دارد. مثلا در برخی از کلینیک ها هنوز از روش های قدیمی مانند کاشت مو به روش FUE و یا کاشت مو به روش FUT استفاده می کنند در صورتی که امروزه روش ها و تکنیک هایی مانند کاشت مو به روش Sut جدیدترین و بهترین روش کاشت مو هستند. 
از طرف دیگر خود مراجعین و داوطلبان کاشت مو هم باید در این زمینه اطلاعاتی در مورد چگونگی انجام عمل و مزایا و یا نحوه مراقبت های بعد از عمل داشته باشند و از طرف دیگر واقع بین باشند. در اینجا تعدادی از سئوالاتی که ممکن است افراد از پزشک کاشت مو بپرسند را مرور می کنیم:

- آیا عمل توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام می شود؟
پیش از عمل، می توانید در زمینه توانایی ها و مدارک رسمی پزشک معالج خود بررسی و تحقیق کرده و حتی در اینکه آیا پزشک مربوطه توانایی انجام جراحی میکروسکوپی را دارد یا خیر و اینکه تاکنون چندین جراحی موفق کاشت مو را به همراه همکاران خود انجام داده است. 

- تعداد موهای اهدا کننده چقدر است؟
تعداد گرفت های ناحیه اهدا کننده که بتوان در ناحیه ریزش کاشته شوند، در موفقیت و همچنین مدت زمان عمل کاشت مو یک فاکتور مهم و حیاتی بشمار می آید. رقم تعداد موهای اهدا کننده که از بررسی های اولیه در جلسات مشاوره به فرد اعلام می شود، تغییر نمی کند و ثابت است. 

- آیا کلینیک مورد نظر از دستگاه هایی مانند میکروسکوپ های جدید و پیشرفته (stereomicroscope) استفاده می کند؟
با وجود اینکه استفاده از چنین دستگاه ها و تجهیزاتی امروزه الزامی بنظر می رسد، اما متاسفانه هنوز در برخی از کلینیک های کاشت مو در جهان از چنین تجهیزاتی استفاده نمی شود. البته یکی از دلایل اینکه هنوز در برخی از کلینیک ها از چنین دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای استفاده نمی شود، هزینه خرید آنها و همچنین نیاز به نیروی انسانی لازم برای بکارگیری آنها و همچنین داشتن مهارت کافی جهت کار کردن با آنها می باشد. 
استفاده از این نوع میکروسکوپ های مدرن و پیشرفته این امکان را به پزشک کاشت مو و دستیاران وی می دهد تا در هنگام برداشت گرفت های مو از ناحیه اهدا کننده، موهای سفید را از موهای معمولی فرد براحتی تشخیص دهند. 

- از چه نوع گرفت هایی در کاشت مو استفاده می شود؟
به این نکته توجه کنید که میان برداشت گرفت های سر (بصورت مینی/میکرو) و عمل کاشت مو FUT (follicular unit transplantation) تفاوت هست. در روش های برداشت گرفت، گرفت ها از ناحیه اهدا کننده استخراج شده و در سایز مورد نیاز بریده می شدند. ولی در روش هایی مانند FUT ، با استفاده از میکروسکوپ به دقت هر یک از گرفت های مورد نیاز جهت خارج کردن و کاشت در ناحیه ای که دچار ریزش شده، بررسی و سپس جدا شده و بدین ترتیب نواحی پوست بین این گرفت ها برداشته می شوند. این امر در دهه های گذشته البته اهمیت داشت چرا که در عمل های کاشت مو FUT بخشی از پوست سر همراه با گرفت های اهدا کننده بریده و در نواحی جلوی سر که دچار ریزش مو شده بودند، کاشته می شد. بدین ترتیب دیگر نواحی پشت سر، خالی از مو نمی شدند. به یاد داشته باشید که کسانی که دچار ریزش مو شده اند، آخرین چیزی که می خواهند این است که نواحی طاس و خالی از موهای سرشان افزایش یابد. 
یک میکروگرفت (micro-graft) ، در حقیقت گرفتی است که شامل یک یا دو تا مو است ولی مینی گرفت (mini-graft) گرفتی است که شامل 3 الی 6 تا مو می شود. این گرفت ها ارتباط مستقیمی با اندازه واحدهای فولیکول مو ندارند. بلکه بصورت تک تک از بخش اهدا کننده جدا شده و سپس در اندازه مورد نظر در ناحیه دریافت کننده کاشته می شوند. این تکنیک که سابقا مورد استفاده قرار می گرفت معایب زیادی داشت از جمله طولانی بودن زمان عمل، نیاز به جداسازی لایه از پوست پشت سر جهت قرار دادن در ناحیه دریافت کننده، بالاتر رفتن هزینه، داشتن درد و خونریزی بعد از عمل و غیره. 
البته مزایای این عمل در مقایسه با کاشت مو به روش FUT عبارت بود از ساده تر بودن انجام آن توسط پزشک کاشت مو و در نتیجه نیاز کمتر به نیروی انسانی و همچنین پرسنل حرفه ای داشته و به همین دلیل در براورد هزینه کاشت مو در این تکنیک، این روش ارزان تر است. 

- تعداد افراد تیم کاشت مو چند نفر است؟
تعداد افراد تیم کاشت مو، بستگی به روش مورد استفاده و همچنین کلینیک دارد. این مسئله هم یکی از عوامل تاثیرگذار در زمان عمل یعنی مراحل استخراج گرفت ها و سپس کاشت آنها است. این مسئله بسیار مهم است که کاشت گرفت های جدا شده در اسرع زمان صورت بگیرد بطوری که چنان با دقت و سریع انجام شود، که بزودی جای موهای ریخته شده را بگیرد. با استفاده از روش ها و تکنیک های جدیدی مانند کاشت مو به روش Sut امروزه می توان حتی با حداقل پرسنل و تیم پزشکی، براحتی عمل کاشت مو را بر روی سر افراد داوطلب انجام داده و فرد پس از مدت بسیار کوتاهی استراحت به سر کار خود برگردد. 

- از چه روش هایی برای کاشت مو استفاده می شود؟
تاکنون از روش هایی مانند کاشت مو به روش FUT ، کاشت مو به روش FIT ، کاشت مو به روش BHT و... استفاده می شد. اما در حال حاضر بهترین روش کاشت مو، روش کاشت مو Sut است که در کلینیک کاشت و ترمیم موی رنسانس مورد استفاده قرار می گیرد. 

- شرایطی برای کاشت مو بهتر است و یا ترمیم مو؟
کاشت مو برای بیشتر افراد بالای 21 سالی که دچار ریزش مو و یا طاسی شده اند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ولی روش ها و تکنیک های دیگر ترمیم مو مانند مزوتراپی و یا PRP برای افراد مسنی که بانک موی مناسبی ندارند و یا زیر 20 سال هستند مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در نهایت تشخیص بهترین روش درمان ریزش مو بر عهده پزشک است و در جلسات مشاوره وی بهترین روش را به شما معرفی و پیشنهاد می دهد. 

- مراقبت های قبل و بعد از عمل کاشت مو چیست؟
مراقبت های قبل از کاشت مو و همچنین مراقبت های بعد از کاشت مو، هر دو دارای اهمیت خاصی هستند. در جلسات مشاوره پزشک کاشت مو راهنمایی های لازم را به فرد خواهد داد و دستورالعمل های لازم را به وی یادآوری خواهد کرد. 

- هزینه کاشت مو چقدر است؟
هزینه کاشت مو به روش Sut و یا سایر روش های دیگر وابسته به موارد مختلفی است از جمله تکنیک مورد استفاده، تعداد گرفت های ناحیه اهدا کننده، دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده، تعداد افراد تیم همکاری کننده، میزان مهارت و سابقه پزشک مورد نظر و...