همانطور که می دانید ریزش مو یکی از دغدغه های امروزی جامعه ما شده است که این مشکل با روش های مختلفی از جمله کاشت مو درمان می شود.در این مطلب به بررسی روش کاشت مو به نام FUT خواهیم پرداخت.همراه ما باشید.


کاشت مو به روش FUT
بدون شک ریزش مو یکی از ناراحت کننده ترین مسائلی است که یک فرد در دوران زندگی خود با آن برخورد میکند و افرادی هم که دچار ریزش وسیع مو هستند از نظر ظاهری مسن تر از هم سن های خود که موهایشان نریخته به نظر می رسند و این مساله می تواند منجر به ایجاد افسردگی و عدم اعتماد به نفس در فرد بشود. البته ریزش مو در افراد مختلف عکس العمل های متفاوتی را ایجاد می کند. تعداد معدودی از مردان مشکل طاسی خود را به خوبی پذیرفته و با آن کنار آمده اند، ولی امروزه اکثر مردان طاس برای برگرداندن موهای از دست رفته به دنبال هر درمانی می روند ، از درمان های سنتی گرفته تا دارویی و جراحی. چرا که به نظر آن ها داشتن مو مترادف است با جوانی، زیبایی و اعتماد به نفس. در چنین شرایطی باید به دنبال بهترین راه حل بود و تنها راه حل دائمی برای موهای از دست رفته عمل جراحی کاشت مو می باشد.

کاشت مو به روش fut چیست ؟

روش fut نوع برداشت مو از پشت سر را بیان می کند گر چه fut مخفف اصطلاح follicular unit transplantation به معنی عام کلمه پیوند مو (جدای از تکنیک fit,fut) می باشد اما به صورت غلط عام کلمه fut جهت روش برداشت مو با تکنیک جراحی و بخیه استفاده می شود.

این تکنیک یکی از اولین روش های کاشت موی طبیعی در دنیا می باشد. در این روش یک باریکه از پشت سر به ضخامت (عرض)یک الی دو سانتی متر و به طول 20تا 25 سانتی متر برداشته شده، و توسط تکنسین ها و تیم پیوند مو فولیکول های مو از آن خارج می شود. و در نهایت آن محل برش بخیه می زنند و گرفتهای جداشده در قسمت جلوی سر و یا عقب سرکاشته می شود.

 

برداشت مو با یک نوار کوچک از ناحیه پشت سر که معمولا تحت بی حسی موضعی انجام شده و حاوی 1500 تا 2500 گرافت که حاوی 7000 تا 9000 تار مو می باشد و سپس محل عمل به ظرافت ترمیم شده و چون خط برداشت در مسیر رویش موها بوده معمولا محل ترمیم دیده نمی شود. سپس توسط تیم جراحی زیر میکروسکوپ گرافت های فولیکول های مو بصورت واحد های یک، دو و یا سه تایی جدا و آماده جهت کاشت می شود. در این روش معمولا نیاز به تراشیدن کل موهای سر فرد نبوده و فقط ناحیه ای که جهت برداشت و کاشت لازم است کوتاه می شود و سپس فولیکول های آماده شده تک تک و خیلی منظم طبق طرح از قبل تعیین شده کاشته می شود. از دیگر ویژگی های این روش سرعت عمل پیوند در طی سه تا پنج ساعت می باشد. 

در حال حاضر FUT مطمئن ترین و قطعی ترین روش کاشت مو در دنیا بوده و تا 97 % استفاده کنندگان از این روش به نتیجه دلخواه رسیده اند.

مراحل کاشت مو به روش FUT
برداشت نواری از مو‎ها از بخش دهنده در پشت سر
بریدن نوار
برش زدن گرافت ها
قراردادن گرافت‎ها در منطقه پذیرنده
مشکلات و معایب این روش چیست؟
 
یکی از معایب این روش، برداشت تمامی بافتهای زیر فلپ(گالا) که جهت برداشت و کاشت مو لازم نیست، را نیز برداشت می کنند که بعد از گذشت چند هفته، ما شاهد بجا ماندن اسکار در پشت سر بیمار هستیم. و ظاهر موهای کاشته شده، بسیار عروسکی بوده و ظاهر و خط رویشی غیر طبیعی را نیز شاهد هستیم، به طوری که اطرافیان و دوستان شخص، کاملاً متوجه کاشت موی او خواهند شد.
 
لذا اکنون در دنیا دیگر با این تکنیک قدیمی و پر عوارض پیوند مو را انجام نمی دهند. چرا؟ با بروز شدن این علم و با پیشترفتهای سخت افزاری وبا تکنیک جدید (SUT) دیگر شاهد این عوارض سنگین نمی باشیم. شخص کاندید کاشت مو می تواند، روشی بدون جراحی ودرد، که در نهایت کاشت موی خود را، با تراکمی بالا، در یک جلسه تجربه کند،
 
قابل توجه است شما عزیزانی که به فکر کاشت موی طبیعی خود هستید، دیگر نگران عوارض ان و کم پشتی کاشت موی خود نباشید. چرا که تکنیک (SUT) را تیم تخصصی و دوره دیده این مرکز، که سالها تجربه در زمینه کاشت موی طبیعی را به دست آورده اند، برای شما انجام خواهند داد.