کاشت موی سر یک عمل جراحی زیبایی بسیار حساس و مهم است و در کنار روش های ترمیم مو مانند روش PRP امروزه جهت درمان ریزش مو بکار می رود. در واقع PRP یکی از روش های ترمیم مو می باشد که در حال حاضر در جهان مورد استفاده قرار می گیرد هر چند که آمارها و بازخوردهای افرادی که از این تکنیک برای درمان  ریزش موهای سرشان استفاده شده نشان داده که این روش در مقایسه با تکنیک های جدید کاشت مو مانند کاشت مو به روشSut اصلا به آن اندازه نتوانسته بازدهی و نتایج مثبتی داشته باشد. 
در حال حاضر روش SUT بهترین تکنیک کاشت مو است که برای کسانی که دچار ریزش مو شده اند، بسیار مفید بوده  و همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم، این تکنیک دارای کمترین عوارض و مشکلات پس از عمل می باشد و در حال حاضر در سطح جهان جزء روش های استانداردی است که برای برطرف کردن مشکل مردان و زنان در این زمینه بکار می رود. 

لطفا توجه داشته باشید که هر یک از این دو روش دارای مزایای خاص خود می باشند. ولی بلطبع بدلیل اینکه مزایای روش کاشت مو SUT بیشتر و روشی مطمئن تر است، طبیعتا بازدهی بیشتری داشته و موهای کاشته شده بر روی سر مراجعین و داوطلبان، دوام بیشتری دارند و همچنین میزان رضایت آنها از این روش نیز بسیار بیشتر و بهتر بوده. 
بطور خلاصه یادآوری می کنیم که در روش SUT ، پزشک متخصص با استفاده از تارهای مو که از ناحیه دیگری از سر (اکثرا از پشت سر که ریزش بسیار کم و موها پر پشت تر می مانند) جدا کرده و با کمک دستگاه های پیشرفته آنها را در نواحی که دچار ریزش یا طاسی شده اند، به دقت قرار داده و می کارد. ولی در روش PRP ، پلاسمای غنی شده خون خود فرد به ناحیه ریزش، تزریق می شود.  
در این جا مزایای هر کدام و سپس عوارض بعد از عمل و یا معایب آنها را بررسی و نتیجه گیری را در نهایت بر عهده شما خوانندگان فهیم و محترم می گذاریم:

مزایای روش های کاشت مو SUT و تکنیک PRP :
- هر دو روش برای درمان ریزش موی سر استفاده می شوند. 
- هر دوی این روش ها نسبتا جدید هستند و مورد تایید سازمان های جهانی بهداشت و درمان
- هر دوی این روش ها معمولا در کلینیک های کاشت مو و توسط پزشک متخصص صورت می گیرند
- پیش از شروع درمان به هر یک از این دو روش، فرد باید حتما از مشاوره استفاده کند
- در طول درمان در این روش ها، پزشک و تیم جراحی به دقت مراقب وضعیت سلامتی فرد هستند
- کلا درمان این روش ها نسبت به روش های قدیمی (مثلا روش FIT یا FUT ) ، جدیدتر و ساده تر هستند
- در این دو تکنیک (SUT و PRP) میزان خونریزی و درد بیمار، بسیار کم و ناچیز است. 
- برای اجرای هر یک از این دو تکنیک، از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته استفاده می شود
- دوره بهبودی بسیار سریع است و بیمار پس از مدت زمان کوتاهی استراحت، می تواند به سر کار یا محل تحصیل بر گردد
- خوشبختانه نیاز به جراحی سنگین و بیهوشی در هیچ یک از این روش ها نیست

بسیار خوب تا اینجا مزایای این دو روش را با هم بررسی کردیم اما باید ببینیم که معایب و عوارض هر یک از این دو روش کدامند تا در نهایت بتوانیم به یک نتیجه گیری کلی و مفید در زمینه اینکه روش SUT بهتر است یا PRP ، برسیم: 

- درمان در روشSUT ، فقط در یک جلسه انجام می شود ولی روش PRP در چند جلسه 

- برای افراد طاس: برای کسانی که مدتهاست موهایشان را از دست داده اند، روش SUT مفید و بسیار موثر است ولی روش PRP متاسفانه هیچ کمکی به این افراد و برطرف شدن مشکل خالی شدن نواحی از سر از موها نمی کند. 

- هزینه : هزینه کاشت مو به روش SUT  از روش PRP بسیار کمترو ارزان تر است
- نیاز به انجام برخی کارهای زمان بر و گاهی خسته کننده برای بیمار (مانند گرفتن خون، نیاز به تزریق محلول، کرم های بی حسی و ...) در روش PRP. ولی در روش SUT اصلا نیازی به چنین روش هایی نیست و بسیار ساده صورت می گیرد. 
- اغلب نیاز به تکرار دفعات تزریق پلاسما در روش PRP وجود دارد در صورتی که در روش SUT جلسه عمل یک بار بیشتر انجام نمی شود. 
- برای کسانی که از داروهای خاص استفاده می کنند (مانند داروهای بیماری های قلبی، عروقی و یا تیروئید) در زمان عمل PRP و بعد از آن، تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته می شود و بیمار باید زیر نظر پزشک  باشد ولی در عمل SUT اصلا چنین نیست و مشکلی بوجود نمی آید. 
- زمان نتیجه گیری از PRP نسبتا طولانی است و گاهی تا 10 ماه هم می رسد ولی همین بازه زمانی برای روش SUT بسیار کمتر است و گاهی ظرف چند هفته نتایج مناسب و ماندگار خود را نشان می دهد و بیمار احساس رضایت می کند. 
التهاب پوست سر: معمولا پس از پایان عمل PRP ، پوست سر دچار کمی التهاب می شود ولی در روش SUT چنین چیزی اتفاق نمی افتد. 

- روش کاشت موی SUT برای موهای سر ، ابرو و یا ریش و سبیل می تواند بکار گرفته شود ولی روش PRP عمدتا برای برطرف کردن ریزش مو فقط در ناحیه سر است