برداشت مو (گرافت ) در روش کاشت مو FUT چگونه است؟
یکی از روشهای کاشت مو در موسسه ما با کمک یک روش تخصصی به نام FUT انجام می شود که مزیت های زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به بازدهی بسیار بالای آن برای کاشت مو اشاره کرد. در کاشت مو FUT یک نوار باریک از پوست حاوی مو با عمل جراحی از ناحیه دهنده مو برداشته می شود. ناحیه دهنده مو ، ناحیه ای از پشت سر یا طرفین سر بیمار است که کمتر مستعد فرآیند کچلی می باشد.
برداشت مو (گرافت ) در روش کاشت مو FIT چگونه است؟
FIT روشی دیگر برای به دست آوردن مو از ناحیه دهنده مو می باشد. واحد های فولیکولار به نواحی اختصاصی برداشت مو گفته می شود که از ناحیه دهنده در پوست سر برداشته می شوند.  یک ابزار پانچ مانند نوک تیز برای استخراج فولیکول های اختصاصی از پوست جمجمه مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت تفاوت این روش با روش کاشت مو FUT  در این مساله می باشد که در روش کاشت مو FUT یک نوار باریک مو از ناحیه دهنده پوست برداشته شده و واحد های فولیکولی به صورت میکروسکوپی از این نوار برداشته می شوند.

آثار زخم در روش کاشت مو FIT
با توجه به اینکه امکان شکاف دادن پوست بدون بر جای ماندن اثار زخم (هر چند کوچک) وجود ندارد، FIT می تواند باعث ایجاد لکه یا ایجاد اثار زخم بر روی پوست سر بشود
مقایسه کاشت مو FUT با FIT
هر دو این روش ها ، مزیت ها و معایب مختص به خود را دارند که به برخی از آنها در ادامه اشاره شده است:
۱٫ در افرادی که تحت فرآیند درمانی FIT قرار می گیرند، معمولا باید تمام پوست سر جهت پیشبرد این روش تراشیده شود، در حالی که در افرادی که تحت پروسه FUT قرار می گیرند ، این امکان وجود دارد تنها ناحیه ای که از آن مو برداشته می شود، پیرایش می گردد.
۲٫ در فرآیند کاشت مو FIT بازده پیوندی نسبت به روش FUT پایین تر است. این نکته به این معناست که شما مقدار کمتری موی دهنده برای پیوند دریافت خواهید کرد. دلیل این مورد این است که در این روش نمی توان مقدار زیادی مو برداشت کرد.
۳٫ در فرآیند کاشت مو FIT نرخ رشد مو های پیوندی پایین تر است. همچنین دقت ابزار پانچ مانند در روش کاشت مو FUT نیز،از تکنیک ماهرانه ای که در در روش  کاشت مو FIT و با کمک میکروسکوپ استفاده می شود، کمتر می باشد.
۴٫ در روش کاشت مو FUT نیاز به بخیه زدن داریم، در حالی که در روش کاشت مو FIT نیازی به بخیه ندارد.
۵٫  برای افرادی که علاقه مند هستند موهای کوتاهی داشته باشند، ممکن است روش FIT انتخاب بهتری باشد. آثار زخم ناشی از فرآیند کاشت مو FIT ممکن است با داشتن موهای کوتاه کمتر در معرض توجه قرار بگیرد چرا که پراکندگی بیشتری دارند.
۶٫  بیمار باید برای مراجعات دوم و سوم پیوند مو با روش  کاشت مو FUT اقدام نماید و پزشک  می بایست آثار زخم ناشی از جراحی های قبلی بیمار را معاینه کند. البته در روش کاشت مو FIT این کار اجباری نیست.
پیش از اینکه بیمار برای روش پیوند خود تصمیم گیری کند، ضروری است که با یک جراح ماهر و متخصص مشورت کند.
در بسیاری از بیماران، کاشت موی مطلوب ، استفاده از هر دو تکنیک می باشد و بسیار مهم است که بیماران به کلینیکی مراجعه کنند که امکان انجام هر دو پروسه را داشته باشد.