کاشت مو چیست ؟

در اینجا با نکاتی در مورد چگونگی کاشت مو، خطرات و هزینه های آن آشنا خواهید شد.
 

بیشتر افراد معمولا قدر موهای خود را نمی دانند، تا زمانی که آنها را از دست می دهند (مانند سلامت و جوانی) برای بسیاری از افراد، روش کاشت مو می تواند کمک بسیار خوبی به بازگرداندن موها و یا حداقل پرپشت تر کردن آن به شمار رود.

کاشت مو چیست؟

این روش از دهه 1950 میلادی در آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

کاشت مو یک نوع عمل جراحی است که در آن یک نوار باریک از موهای (معمولا) پشت سر جدا شده و از آن ها برای پرپشت کردن موهای جلو و یا سایر نقاط سر استفاده می شود.

بیشتر عمل های کاشت مو در مطب پزشک و تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

برای کاشت مو، ابتدا جراح پوست سر را تمیز می کند و سپس به کمک دارو های بی حسی، پوست سر را بی حس کرده و یک نوار باریک به اندازه 3 تا 4 اینج از پوست سر را جدا می کند. بعد از برداشتن یک تکه از پوست سر، جراح با دقت پوست سر را دوباره می بندد. این منطعه به تدریج ناپدید شده و همچنین توسط موهای اطراف پوشیده می شود.

سپس جراح، پوست سر جدا شده را به 500 تا 2000 گرافت کوچک حاوی مو که بر روی هر کدام از آنها تنها چند تار مو وجود دارد تقسیم می کند. تعداد و نوع گرافت به نوع مو، جنس مو، رنگ مو و اندازه پوستی که قرار است کاشته شود بستگی دارد.

پس از آماده شدن گرافت ها، پزشک منطقه ای که قرار است گرافت ها در آن قرار داده شوند را تمیز و بی حس می کند و سپس در آنها سوراخ ها یا شکاف های کوچکی را به کمک سوزن و یا چاقوی کوچک جراحی ایجاد می کند و با ظرافت و دقت هر کدام از آنها را در یکی از سوراخ ها قرار می دهد.

بسته به میزان وسعت کاشت مو، این عمل ممکن است 4 تا 8 ساعت طول بکشد. گاهی اوقات ادامه کار به جلسات بعدی موکول می شود.

پس از عمل

پس از عمل جراحی پیوند مو، پوست سر شما بسیار حساس به لمس می شود. ممکن است برای چند روز از داروهای مسکن استفاده کنید. ممکن است پزشک از شما بخواهد که برای مدت یک تا دو روز از پوشش مخصوصی بر روی سر خود استفاده کنید. همچنین ممکن است پزشک برای شما یه داروی ضد التهابی یا آنتی بیوتیک تجویز کند و لازم باشد که برای چند روز از این داروها مصرف کنید. اکثر افراد بعد از دو تا پنج روز قادر خواهند بود که به کار و زندگی روزمره خود بازگردند.

دو تا سه هفته بعد از عمل، موهای کاشته شده حواهند ریخت اما در عرض چند ماه، موهای تازه ای رشد خواهند کرد. بیشتر افراد بعد از شش تا نه ماه با رشد بیش از 60 درصد از موهای خود مواجه می شوند. برخی از پزشکان برای تسریع و بهبود رشد مو ها داروی کاینوکسیدیل تجویز می کنند که البته میزان تاثیر آن مشخص نیست.

خطرات و هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو تا حد زیادی به تعداد موی کاشته شده بستگی دارد و اغلب تحت پوشش هیچ بیمه ای نبوده و هزینه آن باید کامل و به صورت شخصی پرداخت شود.

مانند تمام عمل های دیگر، عمل کاشت مو نیز ممکن است با خونریزی و یا عفونت همراه باشد. سایر خطرات عمل کاشت مو عبارتند از ایجاد زخم ها و یا رشد غیر طبیعی موهای جدید.

در تمام دورانی که موها شروع به رشد می کنند، برخی از افراد با التهاب و عفونت فولیکولها مواجه می شوند، که به آن فولیکولیت گفته می شود. می توان به کمک آنتی بیوتیک ها و کمپرس ها این حالت ها را بهبود بخشید. یکی دیگر از خطراتی که در کاشت مو وجود دارد ریزش ناگهانی موهای پیوندی است که البته خوشبختانه این اتفاق به ندرت به صورت دائمی اتفاق می افتد.

اگر شما از کم پشتی مو و یا طاسی رنج می برید، کاشت مو می تواند در بهبود این وضعیت و افزایش اعتماد به نفس به شما کمک قابل توجهی بکند. فقط باید به یاد داشته باشید که پیوند مو به این معنی است که بخشی از موی خود شما به بخش دیگری از پوست سر شما منتقل می شود و در این عمل جراحی به هیچ وجه هیچ موی جدیدی ایجاد نمی شود.

 

تفاوت ترمیم مو با کاشت مو

تفاوت ترمیم مو با کاشت مو رشد نکردن آن است. اگر کسی کاندیدای مناسبی برای کاشت مو باشد، در وهله اول مشاوره ما به افراد توصیه می‌کنیم روش کاشت مو را امتحان کنند چراکه با کمک روش کاشت مو صددرصد موی خود فرد رویش پیدا می‌کند. اما در صورتی که کسی کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نباشد یعنی بانک موی خوبی برای کاشت نداشته باشد یا بیماری خاصی داشته باشد که باتوجه به توصیه پزشک نمی‌تواند کاشت مو را انجام دهد، می‌تواند از روش ترمیم مو استفاده کند. به‌علاوه مهم‌تر از همه در کاشت مو برای خانم‌ها حجم مو را هیچ پزشکی نمی‌تواند تضمین کند، چون کار کاشت حد و حدود خاصی دارد، بنابراین حجم و تراکم مویی که خانم‌ها دوست دارند داشته باشند در کاشت مو امکان‌پذیر نیست ولی درترمیم مو محدودیت حجمی وجود ندارد. از یک حجم خیلی کم تا یک حجم خیلی زیاد مو را می‌توانند انتخاب کنند. رنگ آن نیز وابسته به نظر خود فرد است.


ترمیم مو چیست ؟

امروزه یکی از روش های درمان ریزش مو در زمینه موی سر ترمیم مو میباشد. ترمیم مو چندی از مشکلات و دردسر های کاشت مو را ازبین برده و ذهنیت و فضای بهتری برای منقاضیان این کار افزایش میدهد. کاشت مو ممکن است از نظر ذهن طبیعی و بهتر باشد ولی برای افرادی به کار میرود یا مناسبتر است که دارای بانک موی قوی و زیادی هستند. ترمیم مو نیازی به بانک مو ندارد و ضخص تا هر تراکمی که مدنظر داشته باشد میتواند به راحتی بدست آورد. ترمیم مو نیاز به عمل جراحی ندارد و همچنین درد و بیهوشی نیز ندارد و روشی است که از قدیم وجود داشته ولی اخیرا با روش های پیشرفته تکمیل گشته و بازده عالی و طبیعی به شخص میدهد،که مجددا لذت جوانی را بازمیگرداند. موسسه ترمیم کانون موی ایران فعالیت خود را زیر نظر متخصص ترمیم مو انجام میدهد.

ترمیم مو در کانون موی ایران با توجه به اینکه به صورت سطحی بر روی سر انجام میشود عوارض خاصی‌ ندارد چون مانند کشت مو سوراخی بر روی سر صورت نمی‌گیرد به همین دلیل اگر عوارضی هم باشد از کشت مو کمتر است کاشت مو ممکن است بعضی‌ از مواقع دچار گر شود که آن هم به راحتی‌ توسط خود شخص قابل حل است که هیچ زمینه‌ا‌ی برای نگرانی ایجاد نمیکند.در فرایند ترمیم مو فرآیندی بدون عوارض و فرآیندی آسان محسوب میشود که هم بازده بالایی‌ دارد و هم مشکلات پس از عمل را از بین برده و کاملا بدون عوارض می‌باشد که کلینیک ما ترمیم مو را پیشنهاد می‌کند.